Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset!

pure hungry

****
Meiltä kysytään usein samoja kysymyksiä, joten kokosimme yleisimmät vastauksineen tähän! 

1. Haluan osallistua valmennukseen, mutta voiko koko perhe syödä samaa ruokaa? En haluaisi tehdä montaa eri ruokaa. 

Voi. Pure Hungry -valmennuksessa on 28 kotiruokareseptiä, ja niistä löytyy mm. makaronilaatikko, lasagne, nakkikastike, tortillapizza, keittoa, perunamuusia ja pyöryköitä .. eli jo meidän valmiitkin reseptit sopivat kaikille! Ja vaikka kävisi niin, että yksi päivän aterioista olisikin ohjeen ohi, niin kyllähän muilla aterioilla voi olla itse tarvittaessa tarkempi. 100% tarkkuutta ei useinkaan tarvita. Harvoin perheenjäsenet ehkä syövät jokaisella aterialla samaa ruokaa (esim. aamiainen, välipalat, iltapala)?

2. Minulla on allergioita / yliherkkyyksiä, onko pakko syödä tiettyjä ruokia? 

Mitään ei ole pakko syödä, eli kaikki ruoka-aineet ovat vaihdettavissa. Ruokavalio on hyvin pitkälti ravitsemussuositusten mukainen, joten siinä on käytetty esimerkiksi täysjyväviljoja ja vähärasvaisia maitotuotteita. Nämä ruoka-aineet on helposti vaihdettavissa esim. gluteenittomiksi, ja tietysti vegaaniohje on kokonaan maidoton.

3. Sopiiko valmennus kasvissyöjälle / vegaanille? 

Tottakai! Kaikissa valmennuksissa on myös vegaaninen ohjeistus. Näitä voi myös yhdistellä: eli saat molemmat – sekasyöjän että vegaanisen ohjeen. Voit siis ruokavalio-ohjeilla myös vähentää lihansyömistä.

4. Onko ohjeessa valmiit ja selkeät ohjeet – en jaksa ajatella itse! 

Erityisesti Pure Hungry -ruokavaliovalmennuksessa ON. Saat selkeät esimerkkipäivät ja ehdotukset jokaiselle aterialle. Näin sinun tarvitsee vain käydä kaupassa ja syödä ohjeen mukaan.

5. Onko tässä treeniohjelmaa? 

Treenivalmennuksia ovat Pure Light, Puretreeni ja Pure Power. Pelkästään ruokavalioon painottuvat Alku ja uusin valmennuksemme Pure Hungry. Näistä Alku sisältää asiaa ja tehtäviä myös elämäntapamuutoksen henkisestä puolesta, kun taas Pure Hungry painottuu selkeästi ruokaan, resepteihin ja ruokavalioon. Syksyllä alkaa vain Hungry, kun taas muut valmennukset käynnistyvät alkuvuodesta.

6. Mitä eroa valmennusten ruokavalioissa on? 

Perusrunko on kaikissa sama, joten ne tukevat toisiaan. Paljon kasviksia, sopivasti proteiinia, säännöllisyys sekä kylläisyys ovat meille tärkeintä. Liian tiukkoja dieettejä emme suosi emmekä suosittele.

Suurin muuttuja eri valmennusten ja ruokavalioiden välillä on hiilihydraatin ja rasvamäärät. Esimerkiksi näin:

Alku-valmennus – tasainen, kasvispainotteinen ja terveellinen ruokavalio, jossa hiilihydraatteja syödään 1-2 aterialla.
Pure Hungry – myös tasainen, kasvispainotteinen ja terveellinen. Hiilihydraatteja syödään 4-5 aterialla, mutta rasvaa taas vähemmän kuin Alku-ohjeessa.

Energiamäärä näissä on kuitenkin sama – ja suosittelemamme minimi päivän energiamääräksi on 1600 kcal. Jos liikut paljon, energiamäärää skaalataan ylöspäin (ja valmentaja ryhmässä auttaa tässä).

Muiden Pure-valmennusten ruokavaliot on tehty tukemaan kehittävää treeniä.

7. Valmennuksen aikana on juhlat, voinko silti osallistua? 

Voit, ja kannattaakin! Mikään meidän ohjelmista ei ole niin tiukka dieetti, etteikö se kestäisi joustoa. Päinvastoin. Olennaista valmennuksissa onkin usein moni muukin asia, kuin vain ruokavalio tai treeniohjelma. Tulet oppimaan paljon!

8. Onko pakko olla FB-jäsenyyttä? 

Ei ole pakko, mutta vahvasti suosittelemme sitä. Saat kyllä ladattua ruokavalio-ohjeet ja muut ohjeet PDF-tiedostoina omalle koneellesi tai puhelimeen. Tunnukset jäsenalueelle on käytössä 6 kk liittymisestä. Kuitenkin juuri Facebook-ryhmän kautta tapahtuu reaaliaikainen valmennus, ja se on mielestämme lähes tärkeintä. Voit kysyä valmentajalta milloin vaan! Myös livelähetykset toteutetaan suljetun FB-ryhmän kautta.

9. Olen jo osallistunut tuhanteen nettivalmennukseen. Miksi onnistuisin tämän avulla?

Emme me, ikävä kyllä, voi sitä luvata! Mutta – usein vaikkapa painonpudotuksessa onnistumisessa ei olekaan kyse esimerkiksi pelkästä ruokavaliosta. Ehkä taustalla on ajanhallinta, kiire, stressi … jotka sekoittavat syömistä ja arjen rytmejä ylipäätään. Syömisessä on yllättävän vähän kyse pelkästä ruokavaliosta. Onnistumisen ytimessä onkin “aina vain uuden dieetin” sijaan itsetuntemus. Alkuinnostus kantaa kyllä muutaman viikon, mutta sen jälkeen tarvitaan parempia työkaluja. 🙂

Toki toivomme, että saat meiltä ruokaohjeiden lisäksi myös niitä parempia työkaluja, ja opit korjaamaan oikeita asioita. Toivottavasti nähdään ryhmässä!

10. Haluan maksaa liikuntaeduilla, miten se onnistuu?

Smartum, ePassi, Edenred, Eazybreak ja Tyky-maksut onnistuvat yritysten sovelluksissa tai omilla sivuilla. Syötä sinne valmennuksen hinta ja laita tosite maksusta osoitteeseen info@alku.fi. Asiakaspalvelun Riikka auttaa siitä eteenpäin! Jos haluat maksaa osan liikuntaedulla, tai maksat seteleillä, ole myös ensin yhteydessä asiakaspalveluun.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *