JUOKSE ITSELLESI LUONNETTA

Uusi PURE SISU tutustumistarjouksessa! 

tule tästä mukaan

Haaveiletko paremmasta juoksukunnosta? 

Haluatko kehittää rasvanpolttokykyä, hoikistaa ja vahvistaa vartaloasi, lievittää stressiä ja nauttia luonnosta?

Pure Sisuun pääsee 16.5 saakka! 

Nyt mennään metsään! 

Ajattele, jos voisit viilettää metsissä väsymättä tunnin, tai kolme tuntia? Pure Sisu on uusi polkujuoksuun painottuva juoksuvalmennus, joka toimii myös starttipakettina uudelle harrastukselle!  

Polkujuoksu on tehokas liikuntamuoto, joka vaikuttaa sinuun sekä ulkoisesti että sisäisesti: vartalo muuttuu, mutta samaan aikaan kehität myös luonnetta: sisukkuutta ja aivojen hyvinvointia. 

 

Uuden Pure Sisu -valmennuksen johdolla juokset tunnin (8-10 km) – tai kolme tuntia (puolimaratonin).

Valmennuksessa yhdistyvät ainutlaatuisella tavalla kestävyys-, ja voimaharjoittelu. Saat juoksua tukevat voimatreenit ja vaihtelua punttisalille, mutta ilman että lihakset katoavat – päinvastoin!

Juoksu-, ja lihaskuntotreenien lisäksi saat ruokavalion, joka sopii kestävyyslajiin.

Kyllä, haluan mukaan!

Hei, tässä valmentajasi Juhani! 

Olen Juhani Pitkänen, espoolainen kestävyys-, ja voimavalmentaja. 

Olen valmentanut ihmisiä reilusti yli vuosikymmenen ajan, sekä Suomessa että ulkomailla. Asiakaskunnassani on polku- ja ultrajuoksijoita, triathlonisteja, kiireisiä johtajia ja lääkäreitä, sekä kestävyys- ja voimaharjoittelun yhdistämisestä kiinnostuneita aktiiviliikkujia. Pure Sisu -verkkovalmennuksessa saat tutkittuun tietoon pohjaavan laajan osaamiseni käyttöösi! 

Valmentajalisenssejä minulla on esim. triathlonin, liikuntaravitsemuksen ja painonnoston puolelta. Laajan verkostoitumiseni ansiosta voin tarvittaessa kysellä viimeisimmän tiedon tutkijoilta ja muilta valmentajilta maailmalta. Noudatan itse myös vegaanista ruokavaliota + vinkkaan mielelläni ideoita treeniä tukevaan kasvisruokavalioon.
Tutustu filosofiaani tarkemmin yritykseni K3:n sivuilta.

PURE SISU on ainutlaatuinen ohjelma 

• Haluatko kohottaa kuntoasi ja innostua uudesta lajista?
• Haluat aloittaa systemaattisen kestävyysharjoittelun, mutta pitää myös tavoitteellisen ja kehittävän voimaharjoittelun mukana.  

• Haluat liikkua luonnossa tehokkaasti, mutta tekemisesi on ehkä vähän haahuilua
• Haluat päästä heti kiinni “oikeaan systeemiin”, jolloin säästät aikaa ja rahaa – ja vältyt tyypillisiltä virheiltä!
• Haluat hoikistua, vahvistua ja olla sitkeä
• Haluat vahvemman mielen ja parempaa stressinhallintaa
• Haluat intoa, monipuolisuutta ja vaihtelua! 

1. Tee ainakin 3 treeniä viikossa 

• Valmennuksessa on kaksi tasoa: tavoitteesi voi olla juosta tunti (8-10 km) tai 3-4 tuntia (puolimaratoni). Saat molemmat ohjelmat!
• Voit valita, montako kertaa viikossa treenaat: ohjelmassa on sekä avaintreenejä että oheistreenejä, joista ns. avaintreenit ovat “pakollisia” 
• Ohjelmassa tulee yhteensä 3-5 treeniä viikossa sekä yksi totaalilepo ja yksi vapaavalintainen kevyt harjoitus.
• Mukana on selkeä voima-, ja lihaskunto-ohjelma (tästä löytyy myös kotitreeniversio, johon tarvitset lisäpainot kuten kahvakuulan. Kuminauhat myös hyödyksi!) 

2. Opit syömään kuten kestävyysliikkujan kuuluu

• Valmennukseen kuuluu ruokavalio, joka tukee lajia, mutta samalla ylläpitää “urheilullista kehonkoostumusta”
• Ohjeissa on vegaanipainotus, joten saat valtavasti vinkkejä kasvispainotteisen ruokavalion koostamiseen (myös sekasyöjille on toki ohje!)

3. Luennot + tietoiskut valmennuksen aikana 

Juhani Pitkänen on yksi Suomen harvoista asiantuntijoista, joka on yli vuosikymmenen ajan yhdistänyt kestävyys-, ja voimaharjoittelua asiakkaidensa treeniohjelmoinnissa. Tätä osaamista et saa muualta!

• Teoriaa juoksuharjoittelusta (esim. mitä kehossa tapahtuu ja millä aikavälillä)
• Tutkimustietoa aerobisen kunnon kehittymisestä

• Harjoittelun psykologiset vaikutukset, kuten 

– Miksi pitkäkestoinen liikunta, nimenomaan luonnossa on voittamaton yhdistelmä erityisesti aivojen hyvinvoinnin kannalta?  
– Miten juuri luonto, polut, vaihtelevalla alustalla liikkuminen vaikuttavat kehon lisäksi myös mieleen
– Resilienssin ja stressin sietokyvyn paraneminen

• Miksi tarvitaan myös voimaharjoittelua (oheisharjoittelu ei sisällä pelkästään askelkyykkyjä kehonpainolla) 

• Käytännön asiat (esim. mitä harjoitusvaikutuksia erilaisilla treeneillä haetaan, kenkien, kellojen, reppujen ja sauvojen valitseminen). 

• Ravitsemusteoria ja käytännön ohjeet -> vegaaniruokavalio kärkenä (myös sekasyöjille!)
• Miten tukea kestävyysharjoittelua ruokavaliolla
• Miksi kasvisruokavalio voi hyödyttää juoksijaa
• Mitä pitkälle lenkille otetaan mukaan?
• Tankkaus esimerkiksi kilpailuihin 

4. Valmentajan tuki: Juhani on mukanasi koko ajan 

• Harvoin – jos koskaan – on mahdollista saada huippuvalmentajan jatkuva tuki tähän hintaan!
• Juhani auttaa ryhmässä juuri sinua, jos tarvitset apua treenien tai ruokavalion kanssa
• Myös motivaatio pysyy yllä, kun olet vähän “tilivelvollinen” 😉

5. Yhteisö ja muut juoksijat 

• Yhteisön jäsenyys on kultaa – vertaistuki motivoi enemmän kuin arvaatkaan!
• Saat jatkuvaa tukea ja “treeniseuraa”
• Ruokaideoita, tsemppiä motivaatioon
• Reaaliaikainen valmennus ja yhteisö toimii suljetussa FB-ryhmässä

“Juhani on hyvä valmentaja. Ei ainoastaan sen takia, että hän osaa ohjelmoida maaliin vieviä ratkaisuja määriteltyihin tavoitteisiin, vaan ennen kaikkea sen takia, että hän osaa rakentaa kehittävän valmennussuhteen. Parasta hänessä on se, että hän ei v*tuta minua. Juhani osaa kato olla.” – Jari Sarasvuo

mitä kaikkea opit

Miksi Pure Sisu? Enkö voi vaan juosta?

Tottakai voit! 🙂 Pure Sisu on tehty siksi, että sille on tarvetta! Moni kun nimenomaan “vain juoksee”, ja ihmettelee sitten, että miksei tuloksia tai kehitystä oikein synny. Niinpä loimme valmennuspaketin, jonka avulla kuka tahansa voi aloittaa polkujuoksuharjoittelun tehokkaasti – ja tehdä asiat “kerralla oikein”.

Juoksu on periaatteessa helppoa, lenkkarit jalkaan ja ulos. Kehittyminen sen sijaan vaatii jo tietoa ja systemaattisuutta. Ohjelmoinnin avulla saavutat tavoitteesi!

Haluatko yhdistää voima-, ja kestävyysharjoittelun? Parantaa juoksukuntoa, mutta samalla kehittää voimaa ja säilyttää lihasmassaa? Saat kaikkea tätä – ja bonuksena kehität myös kehosi rasvanpolttokykyä.

Olet epävarma syömisestäsi. Välillä vedät dieettiä, mutta aina se tyssää herkkuhimoihin, nälkään, arjen kaaokseen. Aloitat koko ajan uusia dieettejä. Haluat ehkä syödä enemmän kasviksia ja vähemmän lihaa? Opit tämän!

Et millään löydä tasapainoa syömisiin. Paljonko hiilareita syödään juoksupäivänä? Entä jos teet punttia? Mitä söisi, paljonko, kuinka usein? Pitääkö lenkille tankata? Mitä sen jälkeen syödään? Opit tämän!

Haluat hoikistua, mutta et jaksa olla dieeteillä. Et myöskään jaksa tehdä aamulenkkejä tyhjällä vatsalla laihtumisen toivossa, vaan kaipaisit jotain innostavampaa.

Haaveilet siitä, että voisit lähteä juoksemaan ja se tuntuisi hyvältä ja olisi päivä päivältä helpompaa, mutta tämä tunne ikävä kyllä odottaa vielä. Tule Pure Sisuun, niin saat sen! 🙂

Jos treenaat, mutta se ei näy kropassa ulospäin eikä askel mene eteenpäin – tämä valmennus on juuri sinulle! Kohta näkyy tulosta 😎

12 viikon valmennus nyt vain 97€

Pure Sisu maksaa normaalisti 129 €, mutta saat sen tutustumistarjouksena vain 97€. Eli kokonaiset 12 viikkoa hintaan 8,10 € / VIIKKO.

Tähän sisältyy paitsi kattavat ohjeet ja uniikit ohjelmat, monipuoliset ruokavaliot ja yhteisön jäsenyys, mutta ennen kaikkea voit olla ammattivalmentajan reaaliaikaisessa valmennuksessa. 

voimaa & suorituskykyä

Kuka voi tulla mukaan?

Olen suunnitellut sinulle ohjelman, jollaista ei löydy muualta. Pure Sisu yhdistää ainutlaatuisella tavalla kestävyys-, ja voimaharjoittelun.

• Tasovaatimuksia ei ole – kunhan olet edes hieman yrittänyt hölkätä / lenkkeillä. Jos taustaa ei ole paljon, valitse ohjelma jossa tähdätään yhden tunnin juoksukuntoon (8-10 km)

• Ensimmäiset lenkit juostaan tasamaalla: heti ei mennä poluille!

• Kaipaat vaihtelua punttisalitreenille, siten että lihasmassa ei häviä, mutta kehonkoostumus muuttuu sporttisemmaksi.

• Haluat liikkua ulkona, hoikistaa kehoa ja vahvistaa mieltä.

• Haluat muokata kehostasi urheilullisemman ja hyvinvoivan. 

• Tahtoisit aloittaa tavoitteellisen juoksun, mutta et ole saanut vielä aikaiseksi (aloittaminen on kaikista vaikeinta). Tämä toimii myös loistavana alkusysäyksenä terveellisempään elämään, koska voit edetä oman kuntosi mukaan. 

• Olet tähän saakka “vähän juoksennellut”, mutta kaipaat vaihtelevuutta, oikeaa kehitystä sekä näkyvämpiä tuloksia kropassasi 

• Haluat monipuolisen – mutta samalla yksinkertaisen – ruokavalion, jossa turhat lisäravinteet on jätetty pois ja pääpaino on puhtaassa lähikaupasta löytyvästä ruoassa.

• Haluat lisää kestävyyttä!  

kyllä, haluan tätä! Liity tästä

nauti matkasta!

Pure Sisussa juostaan tosissaan, muttei vakavasti:

  • Epätasaisessa ja pehmeässä maastossa liikkuminen
    – kehittää ketteryyttä ja tasapainoa
    – koordinaatio paranee
    – löydät kehostasi “uusia lihaksia”, joita ei arjessa tule muuten käytettyä
    – kehosi alkaa toimia monipuolisemmin, mikä tuo valtavan hyödyn arkeen (myös ikääntyessä!)
    – kehität erityisesti keskivartaloa
    – maastossa liikkuminen on nivelille hyväksi
  • Jo 20 minuuttia luonnossa laskee tutkimusten mukaan stressitasoja. Polkujuoksulla saat luonnon terveysvaikutukset ja tehokkaan liikuntamuodon – yhdistät sekä fyysisiä että henkisiä vaikutuksia.
  • Parannat myös aivojesi hyvinvointia
  • Parasta aivojumppaa on tutkitusti aerobinen + monipuolista ja haastavaa liikettä vaativa laji (kuten polkujuoksu).
  • Kun mukaan lisätään vielä luonnon rauhoittava vaikutus, yhdistelmä on voittamaton (ja pian sinäkin!). 

Katso, mitä Juhanin valmennuksista on sanottu

Lisää kokemuksia

“Yksi parhaimmista treenaamiseen liittyvistä päätöksistäni oli kysyä Juhania valmentajaksi. Hänen valmennusfilosofiansa oli erittäin mielenkiintoinen ja mikä tärkeintä, perustui tutkittuun tietoon. Minua miellytti myös Juhanin oma kokemus ultrapolkuilusta sekä kestävyys- ja voimaharjoittelun yhdistämisestä. Valmennus on lunastanut kaikki odotukseni; kehitystä on tapahtunut ilman ylikuormittumista ja mikä tärkeintä, minulla on ollut kivaa treenatessa!”

Asta, ultrajuoksija

“Juhanin valmennuksessa yhdistyy rautainen ammattitaito ja tutkimusnäytön soveltaminen sopivaan rentouteen. Treenin sovittaminen – ainakin tämän – asiakkaan ajoittain hektiseen ja vaihtelevaan elämänrytmiin on joustavaa. Muutaman ruuhkavuoden treenitauon jälkeen tulosta on tullut Juhanin ohjastamana tehokkaasti ja ohjelmissa on todellinen tekemisen meininki. On hienoa kun voi jättää treenien suunnittelun ammattilaiselle ja keskittyä tekemään.”

Tuomas

“Aikaisemmin salitreeni ei koskaan maistunut, ja kymppikortit jäivät vanhoiksi muutaman käyttökerran jälkeen. K3:n valmennuksen tultua kuvioihin, motivaatio on kasvanut ja yhtäkkiä salille meno onkin ollut ihan mielekästä. Joka treenissä on ollut pientä twistiä, ja painoissa ja liikkeissä on otettu hyvin lähtötaso huomioon. En ole salilla tekemässä ennätyksiä, vaan tukemassa päälajia, ja sen on Juhani koko ajan tiedostanut!”

Sauli

“Valmennuksesta olen saanut kauan kaipaamaani voiman ja kestävyyden yhdistämistä. Voimaohjelmassa erityisesti miellyttää vaihtelevuus. Aiemmin salitreeni on alkanut helposti tylsistyttää, mutta tässä valmennuksessa se puoli toimii paremmin. Liikkeet ovat hauskoja ja erilaisia, joita en olisi itse osannut ottaa ohjelmaan. Iso plussa on ollut myös yksilöllinen huomioiminen. Kaikki yhteydenpito on toiminut erityisen nopeasti. Suosittelen ehdottomasti valmennusta muillekin.”

Paula

“Treeniin on helppo sitoutua, koska viikot on rakennettu monipuolisesti ja eri osa-alueet ovat tasapainossa. Ohjelmasta huokuu se, että se on mietitty loppuun asti ammattitaidolla, enkä koe saavani vain pöytälaatikko-ohjeita arkistoiden kätköistä. Tavoitteeni on iteselleni tähän elämäntilanteeseen ja terveydentilaan suhteutettuna melko korkealla, mutta minulla on kuitenkin kova luotto siitä, että niitä kohti on mahdollista päästä.”

– Laura

“Oli hankalaa löytää valmentajaa, joka tuntisi sekä kestävyys- että voimaharjoittelun. Usein ihmiset ovat yhden osa-alueen asiantuntijoita, ja toisesta tietävät vain perusteet. Juhanilla on raudanluja tietotaito käytännön asioista, niin kestävyys- kuin voimaharjoittelun puolelta. Tulokset ratkaisevat; kehitykseni otti aimo harppauksen, ja juoksin 12h kisassa 103 km. En näytä perinteiseltä maratoonarilta, vaan voimanostossakin yhteistulos on lähes 400 kg.”

– Aki

Treenaat ja liikut, mutta se ei näy kropassa? 

Paraskaan liikunta ei yksin riitä, jos ruokavalio ei ole kunnossa. Vasta kun syöt oikein, myös kehonkoostumus muuttuu. Haluatko oppia lisää ravitsemuksesta ja siitä, millainen ruokavalio sopisi juuri juoksijalle?
Pure Sisu on myös ravintovalmennus.

Ammattivalmentajan opissa saat kaiken tarvittavan tiedon siitä, miten koostat järkevän ruokavalion nyt ja jatkossa. Ruokavalio sopii myös muiden kestävyyslajien harrastajille. Ohjeissa on kasvispainotteinen ruokavalio ja siitä saat paljon lisää tietoa, mutta toki ohjelma sopii myös sekasyöjille!  

jes, haluan sisua!
 
 

Jos haluat maksaa liikuntaeduilla (Smartum, ePassi, Tyky, Edenred, Eazybreak .. lue täältä maksuohjeet – ja ole yhteydessä asiakaspalveluumme info@alku.fi