Pure Sisu ja usein kysytyt kysymykset!


Miten aloittaa polkujuoksu?

Verkkokurssimme Pure Sisu on herättänyt paljon kysymyksiä, joihin saat vastaukset tässä: 

Täytyykö välttämättä juosta metsässä? Voiko ohjelmaa hyödyntää myös asfaltti- tai hiekkateillä? 
– Ei ole pakko juosta metsässä! Aluksi juostaan joka tapauksessa tasaisella, mutta ohjelmat toimivat loppuun saakka, vaikkei menisikään poluille tai metsään.

Tukeeko voimaharjoittelu oikeasti juoksua? 
Pure Sisun treeniohjelmaan sisältyy oleellisena osana salitreenit, kuten myös kaikkien henkilökohtaisesti valmennettavien juoksijoitteni treeniohjelmiin. Sopivan raskas / tehokas voimaharjoittelu on keskeistä juoksijalle, koska se paitsi vähentää loukkaantumisriskiä, myös parantaa mm. juoksun taloudellisuutta + kirikykyä. Syyt + teoriapuolen näiden taustalla käyn läpi myös valmennuksen luentojen aikana. Eli kaksi kunnon voimatreeniä tulee viikkoon! 

Lue täältä lisää filosofiastani: K3

Voiko juoksuohjelman valita itse? 
Voi! Valittavana on kaksi ohjelmaa, joista toinen tähtää n. 1 tunnin juoksuun (8-10 km) ja toinen 3-4 h juoksuun (puolimaratoni). Poluilla on usein helpompi mitata aikaa kuin varsinaista matkaa, joten siksi tähtäämme tunteihin. Toki myös kilometrejä kertyy!

Onko tasovaatimuksia?
Ei juurikaan! Jos olet “vähän yrittänyt juosta”, se riittää ja voit valita helpomman ohjelman aluksi. Toki saat käyttöösi myös vaativamman ohjelman, jonka voit hyödyntää myöhemmin. Jos olet miettinyt, että miten aloittaa polkujuoksu, niin tämä on sinulle täydellinen starttipaketti!

Miten ohjelma toteutetaan? 
Saat aina kuukauden treenit kerralla. Eli kolme kertaa valmennuksen aikana tulee uusi, seuraavien neljän viikon treeniohjelma.

Voiko lihaskuntotreenit tehdä kotona vai onko pakko mennä salille? 
Mukana on myös kotitreenit! Näihin tarvitset lisäpainot (käsipainot tai kahvakuula – myös kuminauha on hyvä olla!)

Sopiiko ruokavalio painonpudotukseen? 
Sopii. Hiilihydraattien määrä on skaalattu kestävyyslajia tukevaksi, mutta toki ruokavaliolla voi pudottaa painoakin. Harjoittelun ja ruokavalion yhdistelmä toimii erinomaisesti kehon rasvanpolttokyvyn tehostamiseen.

Onko pakko syödä vegaanisesti (koska valmentaja on vegaani ja siihen erikoistunut)?
Ei ole. Myös sekasyöjälle on ohjeistus ja lihaa saa halutessaan syödä. 😀 Tulet tosin oppimaan paljon uutta kasvispainotteisesta syömisestä!

Mitä välineitä tarvitaan? 
Juoksukengät. Heti valmennuksen alkuun käydään läpi juoksukenkien valintaperusteet, mutta ekat lenkit voi heittää nykyisissäkin lenkkareissa, jos niillä on joskus hölkätty. Sykemittari tai GPS-ominaisuuden sisältävä urheilukello on hyödyllinen apuväline, mutta ei tietenkään pakollinen. Reitit voi vaikkapa mitata etukäteen netistä kartalta, ellei halua ostaa tarvikkeita. Kaikkea tätä välineistöä käydään läpi valmennuksessa, eli valmiina ei tarvi olla vielä mitään. Kotitreeniä varten kahvakuula tai käsipainot sekä kuminauhat on hyödyksi!

Pure Sisu alkaa nyt ensimmäistä kertaa 3.5! 200 ensimmäiselle tutustumistarjous -25%, eli vain 97 € (norm. 129€)

Tule mukaan! 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *